پرسپولیس روی موج قهرمانی

قرمزها بعد از برد پیکان، تنها دو گام تا فتح جام فاصله دارند

پرسپولیس با یک گل از سد پیکان گذشت- باشگاه پرسپولیس

بازی پرماجرای پیکان - پرسپولیس با برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان به پایان رسید و شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند صدر جدول را در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ برتر حفظ کنند.

پرسپولیس با این برد ۶۰ امتیازی شد و یک امتیاز بیشتر از سپاهان، جدی‌ترین رقیبش دارد. استقلال اما بعد از تساوی مقابل صنعت نفت ۵۶ امتیازی است و از کورس قهرمانی خارج شده. 
حاشیه‌های این بازی حساس از چند روز قبل شروع شده بود و پرسپولیس به رغم میزبانی پیکان، اصرار داشت که بازی در ورزشگاه آزادی و با حضور تماشاگران برگزار شود.

پیکان بازی‌های خانگی قبلی‌اش را در ورزشگاه شریعتی کرج و دستگردی شهرک اکباتان میزبانی کرده بود، ولی در نهایت شورای تامین و سازمان لیگ حکم به برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی دادند؛ تصمیمی که با اعتراض باشگاه‌های استقلال و سپاهان مواجه شد.

شورای تامین با برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی مخالفت کرد، چرا که نگران بود تجمع تماشاگران در معابر شهرک اکباتان از کنترل نیروی انتظامی خارج شود. نگاه امنیتی به موضوعات فوتبال، قدرت تصمیم‌گیری را به نهادهایی خارج از فوتبال واگذار کرده است.  

پیکان قبل از این بازی به خاطر اعتصاب روزهای خوبی را سپری نکرده بود. بازیکنان این تیم دراعتراض به عقب افتادن دستمزدها یک روز تمرین نکرده بودند، با این حال آنها نمایش خوبی مقابل پرسپولیس داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیکان در نیمه اول موفق شد با دفاع منطقی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. تساوی بدون گل تا دقیقه ۸۰ پابرجا ماند و به نظر می‌رسید که پرسپولیس نتواند راه پیروزی را پیدا کند تا اینکه یک پنالتی به نفع این تیم اعلام شد و مهدی ترابی آن را به گل حساس سه امتیازی تیمش تبدیل کرد. البته بازیکنان پیکان به این پنالتی معترض بودند تا پایان این بازی پرحاشیه هم جنجالی باشد. رشید مظاهری، دروازه‌بان پیکان هم معتقد است که اگر بازی در کرج بود، نتیجه دیگری رقم می‌خورد. 

پرسپولیس به لطف این برد سرنوشت قهرمانی را هنوز در دست دارد و در صورت پیروزی در دو بازی بعدی مقابل گل‌گهر (خانه) و نساجی (خارج از خانه) جام را می‌برد.

یحیی گل‌محمدی بعد از این برد مهم گفت: «هر بازی‌ که در لیگ داریم مانند یک فینال می‌ماند، حساسیت بازی خیلی زیاد است و ممکن است روی عملکرد تیم تاثیر بگذارد. با توجه به اینکه حریف، یک تیم منظم و تکتیکی بود، توانستیم بازی خوبی انجام دهیم. چهار فینال در لیگ برتر و جام حذفی پیش رو داریم.» 

پرسپولیس بعد از شکست به سپاهان به رده سوم جدول سقوط کرده بود، ولی توانست با بردهای متوالی به مسیر قهرمانی برگردد. آنها بعد از شکست خانگی مقابل مدعی اصفهانی موفق شدند در لیگ برتر به ترتیب مس رفسنجان، ملوان، مس کرمان، استقلال و پیکان را ببرند و با استفاده از لغزش‌های دو رقیب دیگر به صدر برگردند.

پرسپولیس این صدرنشینی را مدیون تجربه و تیزهوشی تیمش در حساس‌ترین مقطع فصل است، ولی برای موفقیت در این ماراتن طولانی باید بتواند در دو بازی بعدی هم بدون اشتباه باشد.

سپاهان که با تساوی خانگی هفته گذشته مقابل ملوان صدر را به پرسپولیس واگذار کرد، منتظر کوچک‌ترین اشتباه شاگردان گل‌محمدی است که آنها را دوباره پایین بکشد.

این لیگ حساس هنوز تمام نشده است، اگرچه در فصل جاری کمترین رغبت تماشاگران را برای پیگیری فوتبال دیده‌ایم و اعتراضات سراسری مردم ایران و برخورد خشن حاکمیت با معترضان، فوتبال را مثل بسیاری دیگر از سرگرمی‌ها برای دوستداران آن بی‌معنا کرده است. 

بیشتر از فوتبال